CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES »

Sunday, February 24, 2008

إبتسامة رجل


كنت متمرّدة

وعنيدة

ومشاكسة أحياناُ

كنتَ تجعلني أضحك عالياً

وتكتفي بإبتسامة

كنت تغمرني حباً

وترضى بإيماءة

كنت تستمع لأحاديثي التافهة دون أن تشتكي

وكنت دائما تبتسم

كنت تبتسم حتى في حزنك

وفي ألمك

كنت تبتسم حتى حين أنسى أن أهتم بكّ

كنت رجلاً كثير الإبتسام

تبتسم غيرةوخوفاُ

وحنيناً وشوقاً

كان الذهول رفيقي الدائم في صحبتك

وإبتسامتك تلك!!

كانت الشيء الوحيد الذي أفهمه وسط صمتك

وهدوءك

وكانت الشيء الوحيد أيضا الذي يجمّدني

ويشعرني بعجزي

فأين هي؟

تلك التى فرضتْ نفسها على مشاعري

وجعلتني أردّد أن كل مابعدها

هو مجرد

سراب

30 comments:

Misrdream said...

قلما اجد كلمات جميلة
مثل كلماتك
تحياتي

marktwain said...

جميل جدا ....

تحياتي

dina said...

الله
كلمات جميلة....فعلا الابتسامة من اكتر الحاجات اللى ليها سحر فى التأثير عالناس و من اكتر الحاجات اللى بتخلينا نفهم اللى ادامنا

تحياتى

Lona said...

u know linda..i really felt what u wrote here..

sometimes all i needed myself is that smile..the one that u can surelly tell that it is not fake..

and when u know u lost it forever..u have all the rights to write a million poem just about it..

COZ IT WAS REAL..

The Moon said...

ربما لم تفقدي عزيزتي تلك الابتسامة وقد يكون يبحث عنها بين تفاصيل وجهك الصبوح فقد يكون حان دورك لتلك الابتسامة فلا تحرميه انت منها فقد يكون في امس الحاجة لها منك



تحياتي دمت بخير

kafrawy said...

كلماتك معبرة

اة من قتل الابتسامة ع شفاة المبتسم

أُكتب بالرصاص said...

مش عارف ليه حسيت ان الكلامات دي بتقصد شخص بعينه


اي يا عيني

Akram said...

ابتسامة اصابها الهرم..

ميزيها من بين تجاعيد وجهه

linda said...

misrdream

بل يوجد الكتير مما يجعلني عاجزة عن التعبير

يسعدني مرورك جدااااااا


تحياتي

linda said...

marktwain

يشرفني مرورك هنا

***********************************

dina


بس إبتسامة شخص محب
هي الشيء الوحيد يلي بيعجز اي حد قدامه

دي حاجة تانية خالص دي بحد ذاتها روعة


بيسعدني مرورك


تقبلي تحياتي

linda said...

lona

u know what! sometimes i feel that we don't have the right to talk about it or even to write or to think about it

cause we lost it....in a period of time it was ours !
to regret it doesn't mean that we'll have it again
it's gone lona and that makes me fool
i'm just trying to get use to it
i lost it
i lost it
i lost it:(

sach a good feeling :/


try it hhh

linda said...

the moon

مانفع ان أقدمها الأن؟

لكل منّا طريقه اليوم
ولكل منّا حياته

فلما أقدمها بعد أن خسرتها وبعد ان طال أمد الفراق بيننا



شكرا لدعمك

linda said...

كفراوي

واكتب بالرصاص

أسعدني مروركم جدااا

linda said...

أكرم


لم تهرم بنظري

رئيس جمهوريه نفسى said...

وصفك للابتسامه وتاثيرها عليكى اعلى من الرائع بكثير بس ياريت متقفيش عندها او فى لحظه ضياعها استمرى فى حياتك وكملى الحياه

سفير السلام said...

لا تفقدي الامل وابتسمي له وستعود تلك الابتسامة على محياه

samo said...

ابتسامه

كلماتك جميله اوى ومعبره اوى

جميله الابتسامه حتى فى الحزن والخوف

جميله الابتسامه لما تكون كافيه اوى لتوصيل رساله ما

جميله الابتسامه لما تكون لمجرد الابتسام

جميله كلماتك بجد
تحياتى لصديقه تشرفت كتير بمعرفتها
شكرا

فراشة said...

وكنت دائما تبتسم


كنت تبتسم حتى في حزنك


وفي ألمك


..............
يبتسم عندما تصبح الأبتسامة الوجه الآخر للبكاء

سلامي

Doaa Ebrahim Aaql said...

ايها الغريب
كنت ادعى دائما اننى افهمك
وانه لا شئ اسمه غموضك

والان اكتشفت اننى
كلما كنت افتح ثقباً
يتسع بئراً

وكلما مشيتُ شبراً
ابتعدت ميلاً

حبيبى لم أعد افهمك

.
.


رائعه كلماتك دائما

ودافئة ايضاً

linda said...

رئيس جمهورية

انا مكملة حياتي من غيرها

بس فقدتها جدااا

linda said...

سفير السلام

الأمل موجود والحب ايضا لكنني فقط أفتقده ليس اكتر


تحياتي لك ياصديقي

linda said...

سامو


الإبتسامة بتوصل كلام أكتر من مابنتوقع

غريبة فيها سحر كبير مش بنقدر نوقفوا


سعيدةبمرورك

linda said...

فراشة

لا لست أوافقك

بهو يبتسم دائما هو رجل الإبتسام
الإبتسامة عنده كل شيء ليس البكاء فقط

الحب ايضا والأمل والحنان والأمان كل شيء

linda said...

دودو


أن جربتي إبتسامته فستعرفين بابا أخر للحيرة وللغموض


وحشتيني

Anonymous said...

كنت هناك عندما شعرت بحبك

وما زلت سأكون لو شعرت به مرة أخرى

انا لم اتغير

ولكن طعم تمردك اصبح مرا...

linda said...

تمّام

حقا صدمتني كلماتك

لم أتوقع يوما أن يتغير حبك

ولم أسئلك عن التغيير

وربما زاد تمردي حتى أعطي للمرارة فرصة بيننا

لكنك ايضا ساهمت في نسيان مافعله لك قلبي قبل تمردي

رحــــيـل said...

ليندا حبيبتى

تعرفى انى حسيت الابتسامه كانى شايفاها بجد

حلوة قوى وهاديه ومريحه قوى فعلا
وانتى رقيقه قوى قوى

انا هضيفك على الهوت اوك

وابقى كنسلى الاضافه تانى عشان اجيلك
هههههههههههههه

Feras othman said...

my beloved nada ...yaaaah really i was missing so much i felt that i need ur writtings and here i am seeking what i need most "passion"

كنت تبتسم حتى حين أنسى أن أهتم بكّ


كنت رجلاً كثير الإبتسام


تبتسم غيرةوخوفاُ


وحنيناً وشوقاً


كان الذهول رفيقي الدائم في صحبتك


وإبتسامتك تلك!!


كانت الشيء الوحيد الذي أفهمه وسط صمتك


وهدوءك


وكانت الشيء الوحيد أيضا الذي يجمّدني


ويشعرني بعجزي

ra2e3ah ya 3zezati w ja3alatne oreed el boka2 le anaha tashra7 w tosawer 7alat rajol a3refoh kol el ma3refah benafs el tafasel w ka2anake ,,,,,,,

slemti lee 3zeezati

linda said...

انا ايضا اشعر بكلماتك
ربما لانها تشبهني كثيرا وربما لانك تشبهه
لست اعلم

linda said...

رحيل بجد مش قادرة ارد عليك

ربنا يخليك

انا مريت من هنا كتير بس بجد مقدرتش